
Veelgestelde vragen
Je kunt je alleen aanmelden bij Powerpeers voor leveringsadressen binnen Nederland. Je kunt je dus wel aanmelden terwijl je in het buitenland bent, maar alleen voor levering en het delen van energie binnen Nederland.
Je kunt bij Powerpeers op dit moment alleen klant worden als ‘natuurlijk persoon’. Registratie voor je bedrijf kan, vul dan gewoon je bedrijfsnaam in. Op je jaarlijkse factuur staat een btw-specificatie. Registratie met bijvoorbeeld een KvK nummer kunnen wij (nog) niet verwerken. Ook versturen wij geen maandelijkse facturen.
Voor het afnemen geldt wel dat je een elektriciteitsaansluiting hebt die niet groter dan 3×80 Ampère en/of een gasaansluiting die niet groter dan 40 m³/uur is, een zogeheten kleinverbruik aansluiting. Als je meer wilt weten, neem dan contact op met onze service medewerkers via service@powerpeers.nl.
Vanaf het moment van aanmelding heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die 14 dagen kan je zonder opzegtermijn en zonder kosten je aanvraag annuleren. Annuleren doe je het snelst via ons service team via service@powerpeers.nl, of bel naar 020 220 2300.
Annuleer je je aanvraag binnen je 14 dagen bedenktijd? Geef je annulering dan door via service@powerpeers.nl.
Heb je al een contract bij Powerpeers en is de levering al gestart? Dan kun je je contract opzeggen via jouw energiedashboard. Geef hier aan per welke datum je je contract wil beëindigen. Een contract opzeggen kan niet met terugwerkende kracht, geef je opzegging dus op tijd door. Je contract kan op zijn vroegst één werkdag in de toekomst worden opgezegd.
Zeg je je contract op maar heb je nog een vast contract lopen bij Powerpeers? Dan brengen wij een opzegboete in rekening. De hoogte van de boete hangt af van de resterende looptijd van je contract. We volgen bij het bepalen van de hoogte van de boete de richtlijnen van de ACM. De einddatum van je contract en de hoogte van de boete vind je in je contractvoorwaarden die je hebt ontvangen bij aanmelding.
Let op: heb je na 1 juni 2023 een contract afgesloten? Dan zijn de regels voor het opzeggen van een vast energiecontract veranderd. Wil je je vast contract voor het einde van je contractperiode opzeggen? Dan betaalde je daar eerder een vast bedrag voor. Vanaf 1 juni 2023 betaal je een opzegvergoeding op basis van de energie die al voor je is ingekocht. Hoe hoog dit bedrag is hangt af van verschillende dingen. Lees meer over de opzegvergoeding
Een modelcontract is een energiecontract dat iedere energieleverancier in Nederland wettelijk verplicht is om aan te bieden. Het contract heeft variabele tarieven en is maandelijks opzegbaar. Het enige dat verschilt per leverancier zijn de energietarieven. Bij ons modelcontract krijg je standaard 100% groene stroom en CO2-gecompenseerd gas geleverd.
Nieuwe klanten: Vanaf 1 juni kun je bij Powerpeers weer kiezen voor de zekerheid van een vast contract voor 1 of 3 jaar. Je kunt nu ook al kiezen voor een variabel modelcontract. Dit contract is maandelijks opzegbaar.
Bestaande klanten: ben je klant bij Powerpeers en loopt je contract bijna af? Dan zetten wij je contract automatisch om naar een variabel contract. Vanaf 1 juni kun je ook weer kiezen voor een vast contract van 1 of 3 jaar. Vanaf deze datum staat er een aanbod klaar in je energiedashboard.
Bekijk onze energietarieven en voorwaarden.
Je bent altijd welkom bij Powerpeers. Wel moet je er rekening mee houden dat je huidige leverancier een opzegboete in rekening kan brengen als je je contract voor afloop van je contractperiode wilt beëindigen. Wij vergoeden deze boete niet. De hoogte van deze eventuele boetes kun je vinden op Consuwijzer. Ligt de einddatum van je huidige contract niet verder dan zes maanden in de toekomst? Dan kunnen we je contract bij ons daar direct op laten aansluiten. Powerpeers houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan een ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers. Zodra je contract eindigt, zal het contract bij ons van start gaan. Ligt de einddatum van je contract verder dan zes maanden in de toekomst, dan zullen we je vragen of je ermee akkoord gaat dat we je overstap direct regelen. Je zult dan wel rekening moeten houden met een boete van je huidige leverancier. Als je net verhuisd bent en er is nog een bestaand energiecontract op je nieuwe adres, dan is de eventuele opzegboete niet voor jou, maar voor de vorige bewoner.
De voorwaarden die van toepassing zijn op jouw contract worden bij aanmelding per e-mail naar je toegestuurd. Kan je deze niet meer vinden, dan zijn de contractvoorwaarden altijd te vinden op de contractenpagina.
Ben je net verhuisd of ga je binnenkort verhuizen naar een nieuw adres? Dan kan het zijn dat je per direct een contract nodig hebt. Sluit je eerst bij ons aan via de website met een datum in de toekomst. Neem vervolgens contact op met het service team via 020 220 2300 om een eerdere startdatum te bespreken. Hou er rekening mee dat we vragen om een bewijs van de sleuteloverdracht.
Ben je niet verhuisd en wil je toch per direct een contract? Dan is een spoedaanmelding helaas niet mogelijk, je contract start dan na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Na je aanmelding krijg je 14 dagen bedenktijd. In deze bedenktijd kan je je aanvraag kosteloos annuleren. Indien je geen contract hebt lopen met een einddatum verder in de toekomst, dan zal je contract dus op zijn vroegst 15 dagen na aanmelding starten. Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Je kunt hier je maandbedrag berekenen en overstappen op Powerpeers. De energiemarkt is in beweging en de prijzen zijn hoger dan je gewend bent. Lees hier de Veelgestelde vragen over de hoge energietarieven.
Toch liever persoonlijk contact?
Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard
Bellen
Onze collega's staan je graag te woord (maandag t/m donderdag 09:00 - 15:00 uur).
020 22 02 300