Goed nieuws! De Powerpeers app is nu beschikbaar in de app stores. Download de app nu! Meer over de app
Geldfit

Geldfit

Liever persoonlijk contact? 020 22 02 300
100% groene stroom
100% groene stroom
Persoonlijke service
Persoonlijke service
Inzicht in je verbruik
Inzicht in je verbruik

Geldfit: hulp nodig bij betalen?

Maak jij je zorgen over je hoge energierekening of heb je hulp nodig bij het betalen ervan? Je bent niet de enige. Wij werken samen met Geldfit om te zorgen dat je financieel gezond wordt en blijft. Met Geldfit krijg je weer grip op je geldzaken. Met handige bespaartips en lokale hulp. Want door op tijd actie te ondernemen voorkom je grotere problemen.

Geldfit: hulp nodig bij betalen?
Grip op je geld met Geldfit

Grip op je geld met Geldfit

Geldfit is een initiatief van de Nederlandse Schuldhulproute. Ze helpen je om inzicht te krijgen in je geldzaken en helpen je bij verdere stappen. Met de online test zie je in 2 minuten hoe je er financieel voor staat. Je krijgt direct een advies dat past bij jouw situatie. Zo ontvang je praktische bespaartips of zie je waar in jouw gemeente je terecht kunt voor hulp. Want het is belangrijk om snel actie te ondernemen. De test is vrijblijvend en anoniem. Gegevens worden niet bewaard.

Hoe werkt Geldfit?

Ontvang tips en advies
Ontvang tips en advies

Als je alles hebt ingevuld, dan ontvang je direct een advies over welke hulp je nodig hebt. Dit gaat van tips bij energie besparen, tot hulp van een lokale instantie uit jouw gemeente. Met de telefoonnummers die je erbij krijgt, schakel je snel hulp in.

Kom in actie
Kom in actie

Na het doen van de test is het belangrijk om in actie te komen. Plan een afspraak in met jouw lokale hulpverlener. Kijk samen naar de mogelijkheden in jouw gemeente en hoe je weer grip krijgt op je financiën. Of ga aan de slag met de energiebesparingstips om je energierekening te verlagen. 

Bespaar op je energie

Door slimme bespaartips toe te passen, help je niet alleen je huis energiezuiniger te maken, maar bespaar je ook nog eens op je energierekening. Dit hoeft lang niet altijd veel geld te kosten. Denk bijvoorbeeld aan radiatorfolie, tussendeuren sluiten, minder lang douchen of je cv-ketel ontluchten.

Bespaar op je energie

Veelgestelde vragen over betalen

Neem dan telefonisch contact op met ons serviceteam zodat we jouw situatie kunnen bespreken en we samen kunnen kijken naar een betalingsregeling. Je bereikt ons via service@powerpeers.nl of telefonisch via 020-2202 300. Wil je meer grip op je geldzaken? Wij werken samen met Geldfit om te zorgen dat je financieel gezond wordt en blijft. Met Geldfit krijg je weer grip op je geldzaken. Met handige bespaartips en lokale hulp.

Ga naar Geldfit

Je kunt je termijnbedrag gemakkelijk wijzigen via jouw energiedashboard, onder ‘termijnbedrag’. Twijfel je over de hoogte van je termijnbedrag? Ons service team geeft je graag advies. Stuur een mailtje naar service@powerpeers.nl.

Het Tijdelijk Noodfonds Energie is een hulpmiddel voor mensen met lage- en middeninkomens die hun energierekening door de stijgende prijzen van gas en elektra niet meer kunnen betalen. Deze mensen kunnen zich aanmelden voor financiële hulp. Dit betekent dat het Noodfonds een gedeelte van de energierekening betaalt.

Na elk verbruiksjaar berekenen wij opnieuw het termijnbedrag. We gebruiken het energieverbruik op jouw adres, weersvooruitzichten, prijswijzigingen in de energiemarkt en wijzigingen in overheidsheffingen, btw en/of netbeheerkosten. Indien nodig doen we jou een nieuw voorstel voor een termijnbedrag. 

Als de variabele tarieven wijzigen dan kunnen we jouw termijnbedrag hierop aanpassen. Hiermee willen wij voorkomen dat je moet bijbetalen op je jaarafrekening of heel veel terugkrijgt. Uiteraard berichten wij je vooraf over deze wijziging.

Je kan ook zelf aangeven wanneer je jouw termijnbedrag wil wijzigen. Indien je termijnbedrag door omstandigheden te hoog is, bijvoorbeeld doordat jouw woning een gedeelte van het jaar leeg staat, kan je dit aan ons aangeven. Stuur hiervoor een e-mail met een verzoek tot wijziging van het termijnbedrag naar service@powerpeers.nl. Vermeld hierin jouw klantnummer en wij nemen contact met je op om het nieuwe termijnbedrag af te stemmen.

Het noodfonds wordt in het leven geroepen om te voorkomen dat kwetsbare huishoudens met een betalingsachterstand nog grotere schulden krijgen. Ook in 2024 kon je hier gebruik van maken. Sinds 20 maart 2024 is het Noodfonds gesloten en is het niet meer mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen.

Lukt het je niet om de energierekening te betalen? Neem dan contact met ons op, wij denken graag met je mee.