Verhuizen? Dit moet je weten
Er komt veel kijken bij een verhuizing! Er moet van alles geregeld worden. Een van die dingen is je energiecontract. Je leest hier alles over wat je moet weten over overstappen, een adreswijziging doorgeven of een spoedaanvraag doen.
Verhuizing doorgeven
Ben je al klant bij ons en ga je binnenkort verhuizen? Dan kun je je nieuwe adres gemakkelijk doorgeven via je energiedashboard. Duurt het nog even voordat je gaat verhuizen? Geen probleem, je kunt je verhuisdatum tot 6 maanden vooruit aan ons doorgeven.
Overstappen naar Powerpeers
Ben je nog geen klant bij Powerpeers en op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Sluit je dan aan bij Powerpeers en ontvang 100% groene stroom van andere Powerpeers klanten met zonnepanelen en lokale energiebronnen die je zelf kiest. Bekijk ons stroometiket om te zien hoe onze stroom wordt opgewekt. Je gasverbruik compenseren wij met CO2-compensatieprojecten in het buitenland. Wij regelen je overstap. Je hoeft je huidige contract niet op te zeggen, dat doen wij voor je.
Spoedaanvraag
Ben je verhuisd en heb je op korte termijn stroom nodig (eerder dan 14 dagen vanaf nu)? Dan kun je een spoedaanvraag doen. Meld je bij ons aan als nieuwe klant via de website en kies een startdatum in de toekomst. Neem daarna contact op met ons serviceteam via 020 220 2300 (maandag t/m vrijdag 09:00 – 15:00) om een eerdere startdatum af te stemmen. Is de sleuteloverdracht al geweest? Houd dan de meterstanden bij de hand, die worden dan meteen aan de telefoon gevraagd.
Ben je niet verhuisd maar wil je toch per direct een energiecontract bij ons? Dan is een spoedaanvraag helaas niet mogelijk. Je contract start dan na je 14 dagen bedenktijd.
4 redenen om voor Powerpeers te kiezen
100% groene stroom
Al onze stroom is opgewekt in Nederland. Bekijk het stroometiket.
Samen energie delen
Wij verbinden opwekkers met afnemers van stroom
Kies je energiebron
Kies zelf van wie je je stroom wilt ontvangen
25% en 100% groen gas
Hoe groen wil jij je gas hebben? Kies voor 25% of 100% groen gas.
Veelgestelde vragen over verhuizen
Je kan je verhuizing zelf doorgeven via de optie verhuizen in je energiedashboard.
Ben je net verhuisd of ga je binnenkort verhuizen naar een nieuw adres? Dan kan het zijn dat je per direct een contract nodig hebt. Sluit je eerst bij ons aan via de website met een datum in de toekomst. Neem vervolgens contact op met het service team via 020 220 2300 om een eerdere startdatum te bespreken. Hou er rekening mee dat we vragen om een bewijs van de sleuteloverdracht.
Ben je niet verhuisd en wil je toch per direct een contract? Dan is een spoedaanmelding helaas niet mogelijk, je contract start dan na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Na je aanmelding krijg je 14 dagen bedenktijd. In deze bedenktijd kan je je aanvraag kosteloos annuleren. Indien je geen contract hebt lopen met een einddatum verder in de toekomst, dan zal je contract dus op zijn vroegst 15 dagen na aanmelding starten. Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Je bent altijd welkom bij Powerpeers. Wel moet je er rekening mee houden dat je huidige leverancier een opzegboete in rekening kan brengen als je je contract voor afloop van je contractperiode wilt beƫindigen. Wij vergoeden deze boete niet. De hoogte van deze eventuele boetes kun je vinden op Consuwijzer.
Mijn energiecontract loopt binnen 3 maanden af
Ligt de einddatum van je huidige contract niet verder dan 3 maanden in de toekomst? Dan kunnen we je contract bij ons daar direct op laten aansluiten. Powerpeers houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan een ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers. Zodra je contract eindigt, zal het contract bij ons van start gaan.
Mijn energiecontract loopt nog langer dan 3 maanden door
Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden in de toekomst, dan zullen we je vragen of je ermee akkoord gaat dat we je overstap direct regelen. Je zult dan wel rekening moeten houden met een boete van je huidige leverancier. Als je net verhuisd bent en er is nog een bestaand energiecontract op je nieuwe adres, dan is de eventuele opzegboete niet voor jou, maar voor de vorige bewoner.