Energiedashboard: nieuwe aanpassingen en ontwikkelingen (update)

29 oktober 2024

Energiedashboard: nieuwe aanpassingen en ontwikkelingen (update)

Het nieuwe energiedashboard is al even beschikbaar. We zijn er heel blij mee. Maar we blijven ook werken aan verbeteringen en nieuwe functionaliteiten. De feedback die we dagelijks ontvangen nemen we hierin mee. In dit artikel geven we aan wat is aangepast en waar we mee aan de slag gaan.

Geen afronding meer van je verbruik

Vanaf nu zie je ook stroomverbruik en gasverbruik staan wanneer je minder dan 1 m3 hebt verbruikt. Tot voor kort rondde we dit altijd over naar boven (of naar beneden). Daardoor leek het alsof je op bepaalde dagen (met name bij gas) geen stroom of gas had verbruikt. In je verbruiksoverzicht tonen we het verbruik nu onafgerond (zie afbeelding 1). Een verbetering die we op hebben gepakt aan de hand van feedback van klanten. Let op! We zijn hierbij afhankelijk van de data die we van netbeheerders ontvangen. Niet alle netbeheerders delen deze gedetailleerde informatie waardoor wij het ook niet kunnen tonen in je energiedashboard.

Gasverbruik details

Afbeelding 1

Een hulpknop met antwoorden op veelgestelde vragen

Op elke pagina in je energiedashboard is nu een hulpknop te zien. Klik je daarop? Dan zie je veelgestelde vragen met antwoorden staan. Handig voor als je een vraag hebt over het onderwerp van de pagina die je bekijkt. Ook hebben we de contactgegevens van onze klantenservice toegevoegd. Zo neem je snel contact op als je toch nog vragen hebt.

Waar vind ik mijn energierapport en kostendetails?

Je energieverbruik vergelijken met dat van anderen kan nog steeds. Dit gaat via het energierapport. Uit de klantreacties maakten we op dat niet iedereen de kostendetails van het verbruik en het energierapport kon vinden. Het is er gelukkig nog steeds, maar op een andere plek dan je gewend bent. De kostendetails van je verbruik vind je terug op je verbruikspagina onder de grafieken (afbeelding 2). Je energierapport vindt je onder je ‘profiel’. En dat geldt ook voor je meterstanden. Ook zijn er nu slimme linkjes aan je overzichtspagina toegevoegd zodat je snel naar je verbruik, kostenoverzicht, energierapport of meterstanden kunt gaan.

energiedashboard

Afbeelding 2

Naast je energierapport en meterstanden vind je in de huidige versie bijvoorbeeld ook je betalingen, bronnen en termijnbedrag allemaal onder ‘profiel’ terug. We gaan de komende tijd aan de slag met enkele aanpassingen. We denken dat het energiedashboard nog overzichtelijker kan en dat die onderdelen op een meer logische plek moeten komen. Bekijk daarvoor ook de lijst met wat nieuw is en waar we aan werken onderaan in dit artikel.

Je betalingen en jaarafrekeningen

Een verbeterde functionaliteit is het overzicht met je betalingen. Je ziet nu ook wat de betaalstatus is. Zo zie je dus in één oogopslag welke facturen zijn betaald en welke nog niet. En ben je op zoek naar je jaarafrekening of termijnbedrag? Deze vind je eenvoudig terug onder de verschillende tabjes op de pagina Betalen. 

Meer overzicht door widgets altijd te tonen

Met het nieuwe energiedashboard is het mogelijk om zelf te kiezen welke informatie je terugziet op je overzichtspagina. Dit kan via de optie ‘widgets aanpassen’. Door een kleine aanpassingen tonen we vanaf nu standaard de belangrijkste widgets en niet meer alleen de informatie over je termijnbedrag en je contract. Hiermee heb je nét wat sneller inzicht en duidelijkheid over onder andere je stroom en gasverbruik.

Vaste terugleverkosten nu ook te zien in je kostenoverzicht

Heb je zonnepanelen en lever je stroom terug aan het net dan betaal je vaste terugleverkosten. Ben je benieuwd naar je terugleverkosten? Dan zijn deze nu terug te vinden in je kostenoverzicht. Let op! De hoogte van de kosten is afhankelijk van hoeveel je teruglevert. Dit wordt berekend over alle stroom die je teruglevert. Dus niet alleen over het deel dat overblijft na salderen. De definitieve terugleverkosten brengen wij op je jaar- of eindafrekening in rekening, als we weten wat je daadwerkelijk hebt teruggeleverd.

Waar werken we nog meer aan en wat is nieuw?

Een opsomming van nieuwe functionaliteiten en wanneer je dit kunt verwachten:

FunctionaliteitStatus
Meer belangrijke widgets
tonen op je overzichtspagina
Beschikbaar sinds augustus
Vaste terugleverkosten
toegevoegd aan in je
kostenoverzicht
Beschikbaar sinds augustus
Een verwijzing naar je
energierapport onder je
verbruiksoverzicht
Beschikbaar sinds augustus
Uitleg tot wanneer je
verbruik is bijgewerkt
Beschikbaar sinds augustus
Een uitleg waarom je niet
altijd een
termijnbedragadvies ziet
Beschikbaar sinds september
Verbruik niet meer
afronden
Beschikbaar sinds september
Hulpknop met
contactgegevens en
veelgestelde vragen
Beschikbaar sinds september
Linkjes toevoegen aan widgets
om snel naar specifieke
pagina’s te kunnen gaan
Beschikbaar sinds september
Een widget om ‘snel naar’
specifieke pagina’s te kunnen
gaan
Beschikbaar sinds september
Overzicht van je jaarafrekeningenBeschikbaar sinds oktober
Inloggen met
tweestapsverificatie

Beschikbaar sinds november
De Powerpeers app
Verwacht: November
Bovenstaande lijst is bijgewerkt op 13 november 2024

Laat je mening weten en geef suggesties

Wij vinden de mening van onze klanten heel belangrijk. We proberen veelgehoorde feedback snel op te pakken. In het energiedashboard vragen we daarom via een hele korte vraag om jouw mening. Soms kunnen we snel achterhalen waarom iets misgaat, maar dat lukt niet altijd. Daarom is het handig om je e-mail adres achter te laten bij het geven van feedback. We proberen dan altijd contact met je op te nemen. Je kunt natuurlijk ook een mailtje sturen of ons bellen. En ben je tevreden over je nieuwe energiedashboard? Dan horen we dat ook graag!

Ga naar je energiedashboard