23 augustus 2024
Alles over het nieuwe energiedashboard
Goed nieuws! We hebben een nieuw energiedashboard. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwe functionaliteiten voor je op een rijtje en geven we ook meer informatie over wanneer je de nieuwe Powerpeers app kunt verwachten.
Direct advies over je termijnbedrag
Je krijgt vanaf nu advies over je termijnbedrag. We geven aan of je termijnbedrag nog past bij je verbruik. Zo heb je meer controle over je kosten en voorkom je verrassingen op je jaarafrekening. Ook kun je tijdens het aanpassen van je termijnbedrag direct berekenen welke invloed dit heeft op je jaarafrekening. Zo weet je altijd of je goed zit of niet.
Je termijnbedragadvies is gebaseerd op je werkelijke verbruik tot nu toe, eventuele teruglevering, eventuele terugleverkosten en kosten in de afgelopen periode. We maken een inschatting hoeveel energie je de komende periode tot je jaarafrekening nog gaat verbruiken, eventueel gaat terugleveren en wat dit gaat kosten. Hierbij houden we ook rekening met de seizoenen. Van het totaalbedrag per jaar trekken we de reeds betaalde termijnbedragen af. Het restant delen we door het aantal resterende termijnen. We houden hierbij geen rekening met eventuele kortingen die worden uitgekeerd op je jaarnota.
Wanneer je geen termijnbedragadvies in je energiedashboard ziet staan kan dit de volgende redenen hebben:
- Je hebt onlangs je jaarafrekening ontvangen of bent pas net klant. Om een nieuw termijnbedragadvies te kunnen geven, hebben we minimaal 3 maanden verbruiksgegevens nodig.
- Je jaarafrekening wordt opgemaakt.
- Je hebt geen slimme meter.
- Je hebt ons geen toestemming gegeven om je slimme meter uit te lezen.
- Je slimme meter is in storing.
Beter inzicht in je verbruik en kosten
Bekijk je verbruik en kosten per dag, maand of jaar. Ook kun je jouw verbruik vergelijken met dezelfde maand van vorig jaar. Lever je stroom terug? Dan zie je dit ook terug in je kostenoverzicht. Let op! We kunnen alleen verbruik en kosten tonen wanneer je in het bezit bent van een slimme meter en we deze ook kunnen uitlezen.
Zelf widgets instellen
Kies zelf welke informatie je als eerste wilt zien op je overzichtspagina. Dit doe je heel eenvoudig door widgets (informatieblokken) toe te voegen en naar een door jou gekozen plek te slepen. Dit doe je door op je overzichtspagina te kiezen voor ‘widgets aanpassen’. Je instellingen worden opgeslagen, maar deze kun je altijd weer aanpassen.
Wat is er nog meer nieuw?
- Bekijk per factuur wat de betaalstatus is.
- Inzicht in wat je kunt verwachten op je jaarafrekening. Zie direct of je moet bijbetalen of geld terug krijgt.
Bekijk alle ontwikkelingen en aanpassingen.
Vragen en antwoorden over het nieuwe energiedashboard
We kunnen ons voorstellen dat je even moet wennen aan het nieuwe energiedashboard. Veel functionaliteiten zijn hetzelfde gebleven, maar zijn soms op een andere plek te vinden. Ook zijn sommige onderdelen nu niet meer beschikbaar.
We hebben vragen en antwoorden opgesteld om je op weg te helpen.
Binnenkort verwacht: nieuwe Powerpeers app
Het nieuwe energiedashboard is al goed op je smartphone te gebruiken. Vanaf november is het dashboard ook beschikbaar in de App store en Google Play.
Neem snel een kijkje in je nieuwe energiedashboard.
We blijven verbeteren
De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten. We hebben geluisterd naar jullie feedback en dit meegenomen in de ontwikkeling. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Heb je suggesties of ben je juist blij met het nieuwe energiedashboard? Laat het ons weten via service@powerpeers.nl.
Vragen en antwoorden over het energiedashboard
Hieronder zie je enkele vragen en antwoorden. Heb je nog meer vragen over de werking van het energiedashboard? Bekijk dan onze veelgestelde vragen.
Je logt in met het e-mailadres welke gekoppeld is aan jouw Powerpeers account en je wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Gebruik dan de optie ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Je ontvangt dan een nieuw wachtwoord per e-mail.
Wil je jouw dagelijkse energieverbruik inzien in je energiedashboard? Dan hebben wij toestemming voor het dagelijks uitlezen van je slimme meter nodig. In je profiel geef je onderaan de pagina via het kopje slimme meter je toestemming door.
Het is mogelijk dat we je geen termijnbedragadvies kunnen geven. Wanneer je geen advies in je energiedashboard ziet staan kan dit de volgende redenen hebben:
- Je hebt onlangs je jaarafrekening ontvangen of bent pas net klant. Om een nieuw termijnbedragadvies te kunnen geven, hebben we minimaal 3 maanden verbruiksgegevens nodig.
- Je jaarafrekening wordt opgemaakt.
- Je hebt geen slimme meter.
- Je hebt ons geen toestemming gegeven om je slimme meter uit te lezen.
- Je slimme meter is in storing.
Geldt één van bovenstaande redenen niet voor jou en zie je geen termijnbedragadvies staan? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Je termijnbedragadvies is gebaseerd op je werkelijke verbruik tot nu toe, eventuele teruglevering, eventuele terugleverkosten en kosten in de afgelopen periode. We maken een inschatting hoeveel energie je de komende periode tot je jaarafrekening nog gaat verbruiken, eventueel gaat terugleveren en wat dit gaat kosten. Hierbij houden we ook rekening met de seizoenen. Van het totaalbedrag per jaar trekken we de reeds betaalde termijnbedragen af. Het restant delen we door het aantal resterende termijnen. We houden hierbij geen rekening met eventuele kortingen die worden uitgekeerd op je jaarnota.
Je kunt je termijnbedrag gemakkelijk wijzigen via jouw energiedashboard, onder ‘termijnbedrag’. Twijfel je over de hoogte van je termijnbedrag? Ons service team geeft je graag advies. Stuur een mailtje naar service@powerpeers.nl.