Veelgestelde vragen

Als je twee separate aansluitingen hebt op jouw adres, kun je je voor allebei apart aanmelden. We zullen je dan vragen om welke aansluiting het precies gaat, daarvoor ontvang je een aparte mail waarin we vragen om de meternummers per aanmelding.

Gaat het echter om een gesplitste aansluiting (die worden een primair en secundair aansluitpunt genoemd), dan is aanmelden bij Powerpeers helaas niet mogelijk.

Je kunt je alleen aanmelden bij Powerpeers voor leveringsadressen binnen Nederland. Je kunt je dus wel aanmelden terwijl je in het buitenland bent, maar alleen voor levering en het delen van energie binnen Nederland.

Je kunt bij Powerpeers op dit moment alleen klant worden als ‘natuurlijk persoon’. Registratie voor je bedrijf kan, vul dan gewoon je bedrijfsnaam in. Op je jaarlijkse factuur staat een btw-specificatie. Registratie met bijvoorbeeld een KvK nummer kunnen wij (nog) niet verwerken. Ook versturen wij geen maandelijkse facturen.

Voor het afnemen geldt wel dat je een elektriciteitsaansluiting hebt die niet groter dan 3×80 Ampère en/of een gasaansluiting die niet groter dan 40 m³/uur is, een zogeheten kleinverbruik aansluiting. Als je meer wilt weten, neem dan contact op met onze service medewerkers via service@powerpeers.nl.

Vanaf het moment van aanmelding heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die 14 dagen kan je zonder opzegtermijn en zonder kosten je aanvraag annuleren. Annuleren doe je het snelst via ons service team via service@powerpeers.nl, of bel naar 020 220 2300.

Een modelcontract is een energiecontract dat iedere energieleverancier in Nederland wettelijk verplicht is om aan te bieden. Het contract heeft variabele tarieven en is maandelijks opzegbaar. Het enige dat verschilt per leverancier zijn de energietarieven. Bij ons modelcontract krijg je standaard 100% groene stroom en CO2-gecompenseerd gas geleverd.

Nieuwe klanten: Je kunt bij Powerpeers kiezen voor de zekerheid van een vast contract voor 1 of 3 jaar. Je kunt ook kiezen voor een modelcontract (met een variabele prijs die 2 keer per jaar wijzigt). Bij een modelcontract geldt een opzegtermijn van 30 dagen.

Bestaande klanten: ben je klant bij Powerpeers en loopt je contract bijna af? Dan zetten wij je contract automatisch om naar een variabel contract. Je kunt ook kiezen voor een vast contract van 1 of 3 jaar. In je energiedashboard staat een aanbod met korting voor je klaar.

Je bent altijd welkom bij Powerpeers. Wel moet je er rekening mee houden dat je huidige leverancier een opzegboete in rekening kan brengen als je je contract voor afloop van je contractperiode wilt beëindigen. Wij vergoeden deze boete niet. De hoogte van deze eventuele boetes kun je vinden op Consuwijzer.

Mijn energiecontract loopt binnen 3 maanden af

Ligt de einddatum van je huidige contract niet verder dan 3 maanden in de toekomst? Dan kunnen we je contract bij ons daar direct op laten aansluiten. Powerpeers houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan een ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers. Zodra je contract eindigt, zal het contract bij ons van start gaan.

Mijn energiecontract loopt nog langer dan 3 maanden door

Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden in de toekomst, dan zullen we je vragen of je ermee akkoord gaat dat we je overstap direct regelen. Je zult dan wel rekening moeten houden met een boete van je huidige leverancier. Als je net verhuisd bent en er is nog een bestaand energiecontract op je nieuwe adres, dan is de eventuele opzegboete niet voor jou, maar voor de vorige bewoner.

De voorwaarden die van toepassing zijn op jouw contract worden bij aanmelding per e-mail naar je toegestuurd. Kan je deze niet meer vinden, dan zijn de contractvoorwaarden altijd te vinden op de pagina met al onze voorwaarden.

Ben je net verhuisd of ga je binnenkort verhuizen naar een nieuw adres? Dan kan het zijn dat je per direct een contract nodig hebt. Sluit je eerst bij ons aan via de website met een datum in de toekomst. Neem vervolgens contact op met het service team via 020 220 2300 om een eerdere startdatum te bespreken. Hou er rekening mee dat we vragen om een bewijs van de sleuteloverdracht. 

Ben je niet verhuisd en wil je toch per direct een contract? Dan is een spoedaanmelding helaas niet mogelijk, je contract start dan na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.

Na je aanmelding krijg je 14 dagen bedenktijd. In deze bedenktijd kan je je aanvraag kosteloos annuleren. Indien je geen contract hebt lopen met een einddatum verder in de toekomst, dan zal je contract dus op zijn vroegst 15 dagen na aanmelding starten. Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.

Ja, het is mogelijk om een vast contract af te sluiten! Je kunt kiezen voor een 1 -jarig of 3 -jarig vast contract. De actuele tarieven vind je op onze tarieven pagina.

Toch liever persoonlijk contact?

Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard

E-mailStuur een e-mail

Snel gestuurd en altijd een persoonlijk antwoord.

service@powerpeers.nl
E-mailWhatsapp

Stel je vraag eenvoudig via WhatsApp.

Stuur een bericht
E-mailBellen

Onze collega's staan je graag te woord (maandag t/m vrijdag 09:00 - 15:00).

020 22 02 300