Veelgestelde vragen
Kun je de Powerpeers app niet installeren op je smartphone? Dan heb je mogelijk nog onze oude Powerpeers app op je telefoon staan. Verwijder eerst de oude app en installeer vervolgens onze recente app. Werkt het nog steeds niet? De app wordt ondersteund vanaf software versie 15.0 (iOS) en 11.0 (Android). Heb je een oudere software versie op je telefoon staan? Dan kun je onze app helaas niet gebruiken. Meer informatie over onze app vind je op onze Powerpeers app pagina.
De Powerpeers app is geschikt voor je Android of iOS smartphone. Je kunt de app downloaden in de Google Play store of iOS app store. De app wordt ondersteund vanaf software versie 15.0 (iOS) en 11.0 (Android). Meer informatie over onze app vind je op onze Powerpeers app pagina.
Naast dat het energiedashboard helemaal in het nieuwe Powerpeers jasje is gestoken, hebben we hebben een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd.
Termijnbedragadvies
Je krijgt vanaf nu een termijnbedragadvies. We geven aan of je termijnbedrag nog past bij je verbruik. Zo heb je meer controle en voorkom je verrassingen op je jaarafrekening.
Beter inzicht in je verbruik en kosten
Bekijk je verbruik en kosten per jaar, maand of dag. Ook kun je jouw verbruik vergelijken met dezelfde maand van vorig jaar en de jaren daarvoor. Daarnaast zie je per factuur wat de betaalstatus is.
Widgets instellen
Kies zelf welke informatie je in één oogopslag ziet op je overzichtspagina. Dit doe je heel eenvoudig door widgets toe te voegen en naar een door jou gekozen plek te slepen.
Je teruggeleverde stroom
In het oude energiedashboard vond je je teruggeleverde stroom op de aparte pagina ‘stroom teruglevering’. In het nieuwe energiedashboard vind je je teruglevering terug in je verbruiksgrafieken.
Je eigen bron aanmaken en inzien
Je eigen energiebron een naam geven, is niet meer mogelijk. In het nieuwe dashboard is het ook niet meer mogelijk om je eigen aangemaakte bron in te zien. We zijn op dit moment nog bezig om deze functionaliteit weer beschikbaar te maken in je energiedashboard. Later dit jaar wordt deze functionaliteit toegevoegd.
Gedeelde energie inzien
In het nieuwe dashboard is het nog niet mogelijk om in te zien met wie je stroom gedeeld hebt. We zijn op dit moment nog bezig om deze functionaliteit weer beschikbaar te maken in je energiedashboard. Later dit jaar wordt deze functionaliteit toegevoegd.
Verwachte nieuwe functionaliteiten
Augustus – inloggen met tweestapsverificatie
September – Powerpeers app
Het nieuwe energiedashboard is sinds juli 2024 beschikbaar. Bekijk het nieuwe energiedashboard.
Heb je een slimme meter en heb je toestemming gegeven om deze dagelijks te laten uitlezen? Je dagelijkse verbruik is dan uitgelezen via je slimme meter. Hetzelfde geldt voor je levering aan het energienet als je zonnepanelen hebt. Heb je geen slimme meter, of heb je een slimme meter maar heb je geen toestemming gegeven om deze te laten uitlezen? Wil je de toestemming voor je slimme meter aanpassen? Dat kan via je energiedashboard.
In je energiedashboard krijg je inzicht in je dagelijkse stroom (en gas) verbruik. Je kunt zelf selecteren of je dit per jaar, maand of dag wilt inzien. Via de termijnbedragchecker houden we bij of je nog goed zit met je termijnbedrag. Mocht het nodig zijn dan wordt aangegeven of je je termijnbedrag moet aanpassen. Zo voorkom je verrassingen op je jaarafrekening. Daarnaast kun je je eigen energiebronnen kiezen. Dit zorgt ervoor dat je niet alleen ziet hoe veel stroom je hebt verbruikt, maar ook welke duurzame energiebronnen binnen Powerpeers in jouw energievoorziening hebben bijgedragen.
Heb je zonnepanelen? Dan zie je in je energiedashboard hoe veel stroom je hebt geleverd aan het energienet. Zorg wel altijd dat je je zonnepanelen hebt aangemeld. Dit kan via energieleveren.nl. Heb je op bepaalde momenten meer opwek dan verbruik? Dan deel je die stroom met andere Powerpeers. Voor meer informatie over stroom delen, klik hier.
Als laatste vind je in je energiedashboard alle belangrijke gegevens over je contract, zoals je kostenoverzicht, jaarafrekeningen, je persoonsgegevens en je belangrijke documenten.
Je verbruik en hoeveel je teruglevert vind je terug in je energiedashboard onder verbruik.
Op je verbruikspagina vind je je jaarverbruik terug. Ook vind je dit terug op je laatste jaarafrekening. De jaarafrekening vind je terug onder betalingen in je energiedashboard.
Toch liever persoonlijk contact?
Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard
Bellen
Onze collega's staan je graag te woord (maandag t/m vrijdag 09:00 - 15:00). Onze klantenservice is ivm nieuwjaarsdag woensdag 1 januari gesloten.
020 22 02 300