Nieuw bij Powerpeers: dynamische energie. Ontdek welk contract bij jou past!

Veelgestelde vragen

Wil je jouw dagelijkse energieverbruik inzien in je energiedashboard? Dan hebben wij toestemming voor het dagelijks uitlezen van je slimme meter nodig. In je profiel geef je onderaan de pagina via het kopje slimme meter je toestemming door.

De gegevens van je omvormer en de gegevens van je slimme meter twee verschillende zaken. Op je omvormer zie je wat je zonnepanelen in totaal hebben opgewekt. Hiermee kun je dus goed bekijken wat je totale opbrengst van je zonnepanelen is. Je slimme meter meet alleen wat je hebt geleverd aan het energienet. Alle stroom die je verbruikt op het moment dat je het opwekt, zie je hier niet. Dit wordt ook wel saldering ‘achter de meter’ genoemd. Zowel dit verbruik als deze opwek worden niet op je meter gemeten en worden dus eigenlijk direct al met elkaar verrekend.

Als je toestemming hebt gegeven voor het dagelijks uitlezen van je slimme meter, dan ontvangt Powerpeers deze data en wordt het vertaald naar jouw energiedashboard. Indien je contract net pas is gestart, duurt het een aantal dagen voordat we je slimme meter gegevens ontvangen. Het kan dus zijn dat er de eerste paar dagen nog niets zichtbaar is. Dit kan maximaal een week duren.

Daarnaast kan het soms voorkomen dat we van een dag niet de juiste gegevens hebben ontvangen, of dat we deze te laat hebben ontvangen.

Je kunt het verbruik op beide telwerken bij elkaar optellen en dat opgeven als ingeschat jaarverbruik.

Dat hangt af van het type contract dat je kiest. 

Bij de contracten Maandelijks Wisselend, Helemaal Dynamisch of Half Dynamisch is een slimme meter verplicht. Deze moet op afstand uitleesbaar zijn, en je moet toestemming geven voor dagelijkse uitlezing. 

Heb je geen slimme meter en wil je er ook geen laten installeren? Dan kun je bij Powerpeers alleen een modelcontract afsluiten.

Heb je nog geen slimme meter? Dan kun je die aanvragen via je netbeheerder.

Je kunt je verbruiksgegevens downloaden via je energiedashboard op de meterstanden pagina. Ga hiervoor naar je profiel en kies voor meterstanden. Klik dan op ‘Export’. De gegevens krijg je te zien in een Excel bestand (.csv). 

Je kunt altijd je meterstanden aan ons doorgeven, zodat het serviceteam je inzicht kan geven in je verbruik. Eens per jaar vragen we je om de meterstanden door te geven voor het maken van je jaarafrekening. Als je een slimme meter hebt dan ontvangt Powerpeers automatisch jouw meterstanden. Je hoeft deze dan niet zelf door te geven.

Een slimme meter is een meter waarmee jouw netbeheerder de meterstanden op afstand uitleest. Je hoeft daardoor je meterstanden niet zelf door te geven. Dat moet met een traditionele meter wel.

De slimme meter is een digitale meter die automatisch je energieverbruik uitleest en automatisch doorstuurt naar je energieleverancier. Een slimme meter is geschikt voor enkel- en dubbeltarief (ook wel daltarief genoemd). Powerpeers maakt gebruik van enkeltarief en biedt geen apart daltarief aan.

Dat verschilt per meter. Handleidingen van verschillende meters zijn gratis te downloaden via de website van je netbeheerder. Klik hier om erachter te komen wie jouw netbeheerder is.

Toch liever persoonlijk contact?

Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard

E-mailStuur een e-mail

Snel gestuurd en altijd een persoonlijk antwoord.

service@powerpeers.nl
E-mailWhatsapp

Stel je vraag eenvoudig via WhatsApp.

Stuur een bericht
E-mailBellen

Onze collega's staan je graag te woord (maandag t/m vrijdag: 09:00 - 15:00).

020 22 02 300