Goed nieuws! De Powerpeers app is nu beschikbaar in de app stores. Download de app nu! Meer over de app

Veelgestelde vragen

Je kunt je alleen aanmelden bij Powerpeers voor leveringsadressen binnen Nederland. Je kunt je dus wel aanmelden terwijl je in het buitenland bent, maar alleen voor levering en het delen van energie binnen Nederland.

Vanaf het moment van aanmelding heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die 14 dagen kan je zonder opzegtermijn en zonder kosten je aanvraag annuleren. Annuleren doe je het snelst via ons service team via service@powerpeers.nl, of bel naar 020 220 2300.

Een modelcontract is een energiecontract dat iedere energieleverancier in Nederland wettelijk verplicht is om aan te bieden. Het contract heeft variabele tarieven en is maandelijks opzegbaar. Het enige dat verschilt per leverancier zijn de energietarieven. Bij ons modelcontract krijg je standaard 100% groene stroom en CO2-gecompenseerd gas geleverd.

Je bent altijd welkom bij Powerpeers. Wel moet je er rekening mee houden dat je huidige leverancier een opzegboete in rekening kan brengen als je je contract voor afloop van je contractperiode wilt beëindigen. Wij vergoeden deze boete niet. De hoogte van deze eventuele boetes kun je vinden op Consuwijzer.

Mijn energiecontract loopt binnen 3 maanden af

Ligt de einddatum van je huidige contract niet verder dan 3 maanden in de toekomst? Dan kunnen we je contract bij ons daar direct op laten aansluiten. Powerpeers houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan een ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers. Zodra je contract eindigt, zal het contract bij ons van start gaan.

Mijn energiecontract loopt nog langer dan 3 maanden door

Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden in de toekomst, dan zullen we je vragen of je ermee akkoord gaat dat we je overstap direct regelen. Je zult dan wel rekening moeten houden met een boete van je huidige leverancier. Als je net verhuisd bent en er is nog een bestaand energiecontract op je nieuwe adres, dan is de eventuele opzegboete niet voor jou, maar voor de vorige bewoner.

Ben je net verhuisd of ga je binnenkort verhuizen naar een nieuw adres? Dan kan het zijn dat je per direct een contract nodig hebt. Sluit je eerst bij ons aan via de website met een datum in de toekomst. Neem vervolgens contact op met het service team via 020 220 2300 om een eerdere startdatum te bespreken. Hou er rekening mee dat we vragen om een bewijs van de sleuteloverdracht. 

Ben je niet verhuisd en wil je toch per direct een contract? Dan is een spoedaanmelding helaas niet mogelijk, je contract start dan na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.

Na je aanmelding krijg je 14 dagen bedenktijd. In deze bedenktijd kan je je aanvraag kosteloos annuleren. Indien je geen contract hebt lopen met een einddatum verder in de toekomst, dan zal je contract dus op zijn vroegst 15 dagen na aanmelding starten. Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.

Nee. We bieden via onze website alleen gas aan in combinatie met stroom.

Alle stroom die Powerpeers levert, is 100% groen en in Nederland opgewekt. Powerpeers biedt alleen windenergie, zonne-energie en waterenergie uit Nederland. Op ons stroometiket kan je zien waar onze stroom vandaan komt. Er is geen CO2 en geen kernafval vrijgekomen bij de opwek van de stroom voor Powerpeers klanten.

Je kunt jouw opgewekte energie delen met alle klanten van Powerpeers. Als je Powerpeers wilt aanraden aan familie of vrienden die nog niet onderdeel zijn van de Powerpeers community, dan kun je hen uitnodigen door een persoonlijke vriendenlink te sturen. Je vriendenlink vind je terug in je energiedashboard.

Duurzame energiebronnen

“Bij Powerpeers krijg je stroom van andere Powerpeers klanten met zonnepanelen. Wekken zij niet genoeg stroom op, dan kies je zelf met welke lokale energiebronnen dit wordt aangevuld. Bijvoorbeeld van een zonnepark bij jou in de buurt, een windmolen van een boer, je favoriete sportclub, of… wat jij kiest! In je persoonlijke energiedashboard kan je energiebronnen kiezen en op elk moment weer wijzigen. Zodra je jouw favoriete lokale energiebronnen hebt gekozen, kan het koppelen beginnen. Jouw vraag om energie wordt vanaf dat moment gekoppeld aan de bron die op dat moment energie opwekt. Tot op de dag nauwkeurig kan je inzien waar jouw stroom exact vandaan komt en wat je verbruik is.

Groene stroom

Als je groene stroom afneemt via ons platform ben je altijd verzekerd van 100% groene stroom uit Nederland. Wekken de Powerpeers opwekkers en de zelfgekozen lokale energiebronnen op een bepaald moment niet voldoende energie op om aan je energievraag te voldoen? Dan vullen we het aan met groene energie van andere duurzame bronnen, zoals bijvoorbeeld een windmolenpark op zee. Daar waait het altijd. Deze aanvulling hoeft je niet zelf te kiezen, maar is een energiegarantie die Powerpeers altijd voor je achter de hand heeft.

Zelf energie delen

Wek je zelf ook energie op? Dan kun dit leveren aan anderen. Dit is het delen van energie. Zodra je klant bent geworden van Powerpeers heb je de mogelijkheid je eigen energiebron toe te voegen aan het platform.

Voordelen:

  • 100% Groene stroom uit Nederland
  • Stroom delen: de ene Powerpeer klant wekt stroom op, de ander ontvangt
  • Je kiest zelf aanvullende lokale energiebronnen en hebt keuze uit wind-, zon- en waterenergie
  • Je hebt dagelijks inzicht in je verbruik en waar jouw stroom exact vandaan komt
  • Samen zetten we een grote, groene stap voorwaarts en werken we aan een persoonlijke, transparante en duurzame energiemarkt in Nederland

Powerpeers is onderdeel van Vattenfall. We zijn een kleine groene energieleverancier en staan voor persoonlijke en betrouwbare service. Bij ons krijg je altijd 100% groene stroom uit Nederland en kies je zelf hoe groen jij je gas wilt.

Toch liever persoonlijk contact?

Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard

E-mailStuur een e-mail

Snel gestuurd en altijd een persoonlijk antwoord.

service@powerpeers.nl
E-mailWhatsapp

Stel je vraag eenvoudig via WhatsApp.

Stuur een bericht
E-mailBellen

Onze collega's staan je graag te woord (maandag t/m vrijdag 09:00 - 15:00).

020 22 02 300