Veelgestelde vragen

Ja, net als in 2023 kon je in 2024 gebruik maken van het Tijdelijk Noodfonds Energie. Sinds 20 maart 2024 is het Noodfonds gesloten en is het niet meer mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen. Meer informatie vind je op de website van het Noodfonds.

Is je aanvraag voor het Noodfonds afgewezen? Neem dan contact met ons op. Samen kijken we wat in jouw situatie mogelijk is.

Aanmelden kon tot 20 maart. Sinds 20 maart 2024 is het Noodfonds gesloten en is het niet meer mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen. Het Noodfonds is een tijdelijke oplossing om mensen in de winter te helpen met het betalen van de energierekening.

Het Tijdelijk Noodfonds Energie geldt voor je energierekeningen in de periode van oktober 2023 tot en met maart 2024. Sinds 20 maart 2024 is het Noodfonds gesloten en is het niet meer mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen.

Heb je recht op hulp van het Noodfonds? Dan betaalt het fonds voor een periode van maximaal 6 maanden een deel van jouw energierekening.

Je krijgt hulp van het noodfonds als je inkomen laag is en je energiekosten hoog zijn. Om meer inkomen te krijgen kun je verschillende regelingen en toeslagen aanvragen. Lukt het dan nog steeds niet om rond te komen? Dan is er het Tijdelijk Noodfonds Energie. Hiervoor heb je de hoogte van jouw inkomen en je energieverbruik nodig. Daarna wordt bepaald of je aan de voorwaarden voldoet. Sinds 20 maart 2024 is het Noodfonds gesloten en is het niet meer mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen.

Nee, maak je geen zorgen: je hoeft niks terug te betalen.

Het Noodfonds keert geld uit aan je energiemaatschappij. Wij gebruiken dit geld om een deel van je energierekening mee te betalen. Jij hoeft hier dus niets voor te doen.

De hoogte van het bedrag ligt aan je persoonlijke situatie. Het hangt namelijk af van je inkomen en energieverbruik.

Het Tijdelijk Noodfonds Energie is een hulpmiddel voor mensen met lage- en middeninkomens die hun energierekening door de stijgende prijzen van gas en elektra niet meer kunnen betalen. Deze mensen kunnen zich aanmelden voor financiƫle hulp. Dit betekent dat het Noodfonds een gedeelte van de energierekening betaalt.

Toch liever persoonlijk contact?

Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard

E-mailStuur een e-mail

Snel gestuurd en altijd een persoonlijk antwoord.

service@powerpeers.nl
E-mailWhatsapp

Stel je vraag eenvoudig via WhatsApp.

Stuur een bericht
E-mailBellen

Onze collega's staan je graag te woord (maandag t/m vrijdag 09:00 - 15:00).

020 22 02 300