
Veelgestelde vragen
Ja, je kan er altijd voor kiezen om de levering van gas stop te zetten. Geef dit aan ons door via service@powerpeers.nl of 020-2202300. Wij zorgen ervoor dat je afmelding ook bij je netbeheerder terechtkomt. Zij nemen vervolgens contact met je op. Binnen Nederland is het zo dat elke aansluiting een leverancierscontract moet hebben. Voor gas is er een uitzondering. Je kan 1 jaar lang (zonder leverancierscontract) van het gas af. Daarna moet je beslissen of je de gasaansluiting weg laat halen of dat je weer een leverancierscontract aan gaat. Het weghalen van je gasaansluiting wordt gedaan door je netbeheerder, hier zijn kosten aan verbonden.
Dat verschilt per meter. Handleidingen van verschillende meters zijn gratis te downloaden via de website van je netbeheerder. Klik hier om erachter te komen wie jouw netbeheerder is.
Je betaalt voor je gasverbruik in m3. Wij gaan uit van een gemiddelde calorische waarde, maar dit kan in werkelijkheid iets hoger of lager zijn. Daarom zie je op je jaarafrekening een correctiefactor terug. Deze correctiefactor bepalen wij niet zelf, dat doet de Nederlandse Gasunie. Zij zijn de landelijke netbeheerder en houden nauwkeurig bij hoe de calorische waarde van aardgas zich ontwikkelt. De correctiefactor is per netgebied en per periode verschillend.
Wil je inzicht in de calorische waarde die wij als energieleverancier gebruiken? Download dan jouw overzicht via mijnenergiedata.nl
De calorische waarde bepaalt hoeveel energie je haalt uit een kubieke meter (m3) aardgas. Een ander woord voor calorische waarde is verbrandingswaarde. Je kunt dit vergelijken met de hitte van een vlam, de warmte die vrij komt moet ongeacht waar je woont gemiddeld hetzelfde zijn.
Nee. We bieden via onze website alleen gas aan in combinatie met stroom.
Salderen betekent dat de stroom die je zelf opwekt en teruglevert aan het elektriciteitsnet met elkaar verrekend wordt. Wek je bijvoorbeeld met zonnepanelen meer op dan je direct verbruikt, dan gaat dit overschot terug het elektriciteitsnet in. Op je jaarrekening wordt de teruggeleverde stroom met je verbruik verrekend. Dit heet salderen.
Toch liever persoonlijk contact?
Liever persoonlijk contact? Bekijk hieronder wanneer we bereikbaar zijn.
Ben je benieuwd naar je verbruik of hoeveel je hebt teruggeleverd? Log dan in op je energiedashboard