Klachten
Een tevreden klant vinden wij heel belangrijk. Daarom doen we elke dag ons best om onze klanten zo goed mogelijk te helpen! Maar het kan een keer gebeuren dat je niet blij bent met onze service. Laat het ons weten zodat we het samen kunnen oplossen. Neem contact op met ons serviceteam via service@powerpeers.nl of bel met ons via 020 22 02 300.
Niet tevreden met de oplossing?
Kom je er niet uit met onze klantenservice? Jammer dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing. Je kunt een e-mail sturen aan het management van Powerpeers via info@powerpeers.com. Geef daarin aan wat het probleem is, waarom je niet tevreden bent en welke oplossing je voorstelt.
Onafhankelijk advies
Heb je behoefte aan onafhankelijk advies? Dan kun je je klacht ook voorleggen aan de geschillencommissie via de degeschillencommissie.nl.
Vraag & antwoord per onderwerp
Deze vragen zijn populair
Na je aanmelding krijg je 14 dagen bedenktijd. In deze bedenktijd kan je je aanvraag kosteloos annuleren. Indien je geen contract hebt lopen met een einddatum verder in de toekomst, dan zal je contract dus op zijn vroegst 15 dagen na aanmelding starten. Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Je kunt hier je maandbedrag berekenen en overstappen op Powerpeers.
Powerpeers regelt de overstap en houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan zelf de juiste ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Zegt Powerpeers bij een overstap mijn oude contract op?
Ja, als je overstapt naar Powerpeers zeggen wij je contract bij je huidige energieleverancier op. Je hoeft dus niet zelf je energiecontract op te zeggen bij je huidige energieleverancier.
Powerpeers biedt drie soorten energiecontracten aan: Helemaal Dynamisch, Half Dynamisch en Maandelijks Wisselend. Bij alle drie de contracten betaal je een maandelijks voorschot berekend op basis van je huidige verbruik. Het tarief dat je uiteindelijk betaalt verschilt per contract:
Helemaal Dynamisch: Je betaalt de actuele marktprijs op het moment van verbruik. Stroomtarieven wisselen per kwartier en gastarieven per dag. Dit contract is dagelijks opzegbaar.
Half Dynamisch: Je betaalt een vaste gasprijs voor een jaar en stroom is helemaal dynamisch.
Maandelijks Wisselend: Je betaalt elke maand een vast tarief voor stroom en gas. Deze tarieven wisselen iedere maand en worden minimaal 30 dagen vooraf bekendgemaakt.
Salderen betekent dat de stroom die je zelf opwekt en teruglevert aan het elektriciteitsnet met elkaar verrekend wordt. Wek je bijvoorbeeld met zonnepanelen meer op dan je direct verbruikt, dan gaat dit overschot terug het elektriciteitsnet in. Op je jaarrekening wordt de teruggeleverde stroom met je verbruik verrekend. Dit heet salderen.